Kalenders: ze ordenen ons drukke leven en zorgen ervoor dat we niet verstrikt raken in alle afspraken en deadlines die ons dagelijks teisteren. Gelukkig beschikken we tegenwoordig over digitale middelen om agenda’s samen te voegen, alerts in te stellen en onze afspraken zelfs van verschillende kleuren en categorieën te voorzien. Maar wie dacht dat de ouderwetse papieren wandkalender van de werkkamers en kantoorruimtes verdwenen waren, heeft het mis. Nog steeds blijkt men behoefte te hebben dat belangrijke referentiepunt onder de wandklok, met daarop de belangrijkste afspraken. En is dit waar marketing in de vorm van promotie wonderen kan doen voor je bedrijf. De marketingwet: “Niet wie bovenaan de zoekmachine staat, maar aan wie als eerste gedacht wordt”Neem eens minuut de tijd om de slogans van verschillende bedrijven op te sommen. Waarschijnlijk zul je merken dat je meesten hooguit irritant vind klinken en heb je ze nooit bewust aandacht geschonken. Je hoorde in het verplichte reclameblok voorbijkomen, maar het was niet belangrijk. Toch slaat je brein dit soort slogans op. En op het moment dat je een zeker product nodig hebt, is je brein de Google zoekmachine vaak voor, want daar popt die bewuste slogan op van dat bedrijf dat je kan geven wat je wilt. Het eerste bedrijf wat je te binnen schiet, als je een product zoekt, is vaak het eerste bedrijf dat je gaat onderzoeken als potentiële klant. Kalenders drukken met logoEen kalender is in de eerste instantie – ook in een marketingopzicht – een relatiegeschenk bij uitstek. Waarom? Het vervult een behoefte waar vaak een leegte is. Wandkalenders worden vaak niet meer bewust aangekocht, omdat ze niet meer zo nodig zijn als vroeger en omdat ze ook minder te koop worden aangeboden. Toch hangen ze nog overal; dus de behoefte is er. Maar ten tweede is het een geweldig promotiemiddel. Zoals ons auditieve hersensysteem die slogans die we helemaal niet nodig vinden om te horen toch opslaan, zo werkt dat ook met ons visuele systeem. Heeft een klant een product nodig dat jij levert, is het vandaag de dag belangrijk om bovenaan in de zoekmachines terecht te komen. Maar de echte voorsprong die je op je concurrenten hebt, is als het brein van de klant sneller werkt dan de zoekmachine. De kans is dan groot dat de zoeker niet het product intypt wat hij zoekt, maar de naam van jouw bedrijf. Kalenders drukken met logo geeft de je relatief goedkope mogelijkheid om dit effect bij jouw potentiële klant te bewerkstelligen omdat jouw kalender recht onder de wandklok hangt; een referentiepunt waar menig medewerker nog weleens naar kijkt. Goedkope, dagelijkse promotie dus. 3 maanden kalenders 2023Kalenders zijn er in soorten en maten. De meest bekende is natuurlijk de jaarkalender, maar daar kan men minder op kwijt. Heb je in het verleden vooral jaarkalenders besteld, is het overwegen waard om 3 maanden kalenders 2023 te bestellen. Dit levert meerdere contactmomenten op met eventuele klanten. Ook kan het een derde effect bewerkstelligen dat in marketing populair is. De klant krijgt een product geleverd omdat hij klant is en hij raakt er aan gehecht. Denk daarbij aan hoe begeerlijk de porseleinen Delfs-blauwhuisjes van onze nationale luchtvaartmaatschappij zijn. Wanneer het relatiegeschenk wat je levert iets unieks met zich meebrengt in de kalender, bijvoorbeeld gebruikersgemak, zullen potentiële klanten zelfs uitkijken naar een nieuw contactmoment met jouw bedrijf. |