Koen Schuurmans
Image default
Vervoer en transport

duurzame toekomst

Nissan werkt hard aan een duurzame toekomst. Het aanbod geëlektrificeerde modellen groeit deze zomer in Europa tot maar liefst zes. Verder is besloten om niet meer te investeren in brandstofmotoren voor de Euro 7-norm. Ook worden vanaf 2023 geen nieuwe personenauto’s geïntroduceerd met alleen een verbrandingsmotor. Nissan verwacht dat in 2026 al 75% van de Europese verkopen geëlektrificeerd zal zijn. De ambitie is om aan het eind van het decennium de 100% te bereiken.

Populaire Aziatische Private Lease Merken

Private Lease is een abonnementsvorm met een vast maandtarief, all-in. Hiermee rijdt u, zonder omkijken, in een gloednieuwe auto. En mocht u dan onverhoopt toch pech krijgen, dan kunt u rekenen op pechhulp.

De kosten voor brandstof, parkeren, wassen van het voertuig, bekeuringen en tolgelden komen voor eigen rekening. Er zijn een aantal aanvullende diensten die niet standaard bij de prijs zijn inbegrepen, maar die wel aangeschaft kunnen worden. Bijvoorbeeld winterbanden. Indien gewenst, dan zijn deze op te nemen in de leaseovereenkomst. Via Private Lease rijdt u veilig, verantwoord en vertrouwd in een nieuwe auto. Met eerlijke voorwaarden en een bescherming tegen te hoge financiële lasten.

Populaire Europese merken om te leasen:

De Leasemaatschappij koopt de auto en hij blijft hun bezit. Jij houdt je spaargeld dus lekker voor jezelf en hoeft je niet druk te maken over het verkopen of inruilen van je auto. Aan het eind van de overeenkomst lever je de auto weer in en kies je weer een nieuwe.

U bepaalt zelf de looptijd en het aantal kilometers per jaar. Bovendien zitten vrijwel alle autokosten inbegrepen bij het maandbedrag. Kiest u voor Private Lease dan, gaat u geheel zorgeloos rijden in de auto van uw dromen. Iedereen met een in Nederland geldig rijbewijs en toestemming van de contractant mag in de auto rijden.

Betrouwbare merken

Sinds het midden van de vorige eeuw begon Azië de achterstand in te lopen op Europa en de Verenigde Staten op het gebied van autoproductie. De meest ontwikkelde auto-industrie in Zuidoost-Aziatische landen, waaronder China, Japan en Zuid-Korea. Lokale bedrijven begonnen met het bouwen van auto’s uit de middenklasse met goedkope arbeidskrachten. Onlangs zijn de trends veranderd, met luxe voertuigen geproduceerd door lokale merken op de markt. Maar de heersende, zoals voorheen, zijn de massamarktmodellen.

Elk jaar houdt de Consumentenbond een enquête onder automobilisten met een maximaal tien jaar oude auto. Daarbij worden de deelnemers gevraagd of ze in het afgelopen jaar mankementen hebben gehad. Verschillende vormen en gradaties van reparaties worden dan beoordeeld, waarna alle gegevens per merk en type auto worden opgeteld. Van al die data verschijnt dan een lijst met automerken, gerangschikt op de betrouwbaarheid van elke fabrikant.

De Aziatische merken doen het weer onveranderd goed in de lijst. Het Japanse Lexus voert de lijst van meest betrouwbare fabrikanten volgens de Consumentenbond aan (cijfer 8,8), gevolgd door Subaru (8,6) en Honda (8,4). Bijzonder is dat er maar liefst negen van de tien meest betrouwbare automerken Aziatisch zijn. Na Honda staan namelijk ook Toyota, Mazda, Suzuki, Mitsubishi, Hyundai en Kia in de Top 10.